Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
LITERATURE vs. THEATRE
Lam, Teng Teng Teresa ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
In my way in approaching theatre arts and puppetry, there are a lot of people sharing with me generously their knowledge and courage. Thanks to my parents and family for letting me choose and live a second life in the age of thirties, doing something completely unknown for them and our local culture; my partner Kevin Chio for always taking good care of us in this journey and our creative careers; all my friends and colleagues both in Macao and Europe for encouraging me to be an artist and stand by me for ups and downs; all the teachers I met in my theatre creative life, Mr Chan Chu Hei and Julia Mok from Hong Kong who for a long time taught me the respectful attitude in approaching Theatre Arts even as an amateur actress; my first directing mentor Mr Kok Heng Leun from Singapore, if it were not him appearing in my life guiding me with the precious working opportunity as his student, I will never have this determination to further my study in theatre. Thanks to Mr Mok Sio Chong from Macau Theatre Culture Institute, Mr Chan Pak Tim, Mr Frank Lei for the kindest supports in my study. Grateful to the Cultural Affairs Bureau of Macao and all the jury for believing in me and grant me the scholarships to further this study in Czech Republic. Last but not least, the endless patience and supports from all my teachers, officers and lovely schoolmates in DAMU, to be surrounded in such an inspirational environment, you free my creative mind and help me to reflect and seeing life and arts in a new way, you will never know how much you influence the life of an artist who came all the way from the oriental culture. Specially thanks to Marta Ljubkova for her open-minded and endless supports during the whole research process of this thesis study; and Adam Pospíšil for giving me a kind hand in the translation from English to Czech language. The completion of this study could not have been possible without the participation and assistance of many people whose names may not all be enumerated. All their contributions are sincerely appreciated and gratefully acknowledged.
Setkání dvou světů
Křížková, Karolína ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; CAPKO, Štefan (oponent)
Cílem bakalářské práce je přiblížení divadelní tvorby bratří Formanů a její přenesení zatypických divadelních prostor na oficiální kamenné scény. Na inscenacích La Belle et la Bête / Kráska a Zvíře, Dobře placená procházka, Čarokraj a Jeníček a Mařenka se dokládá funkčnost setkání těchto dvou světů.
Panika, chaos, harmonie.
Chmelíková, Eliška ; SCHLEGELOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na dílo a divadelní působení Miky Myllyaha - jedné z nejvýraznějších osobností současného finského divadla. Na základě analýzy dramatické trilogie nachází ústřední tematické okruhy a zkoumá formální zpracování fabule u tohoto konkrétního autora a snaží se ho zařadit do kontextu současné finské dramatiky. Práce je primárně zaměřená na soudobou finskou dramatiku, avšak zkoumá i základní dějinné události ve vývoji finského divadla po současnost. Věnuje se i dalším současným finským autorům a zásadním tématům, která tito autoři reflektují.
Kočovné divadlo
Spišák, Šimon ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Táto práca sa zaoberá možnosťami divadla v súčasnosti. Technickými, spoločenskými, politickými atď. Na základe úvah o týchto možnostiach sa snaží priblížiť k podstate divadla a tým k jeho významu pre súčasnosť.
Projekt TUSCH německý model spolupráce profesionálních divadel a škol
von Vorst, Daniela ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práce přibližuje čtenáři z teoretického a praktického hlediska, v jakých podmínkách je v Německu realizován projekt TUSCH, coby model spolupráce profesionálních divadel a škol. Práce nejprve přibližuje podobu několika projektů TUSCH na území Německa a detailně zaměřuje především na konkrétní projekt TUSCH-Hamburg. Na tomto příkladu jsou charakterizovány společenské důvody vzniku projektu i jeho proměna během uplynulých deseti let. Čtenáři je zprostředkován vhled do současných podmínek pro spolupráci hamburských divadel a škol. Práce se zaměřuje jak na popis organizační stránky projektu, tak na jeho praktickou podobu. Zároveň přibližuje formy a přístupy k tvůrčí práci divadelních lektorů a profesionálních umělců ve školním prostředí.
Divadlo krize
Čonková, Ivana ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.